Szemere-Kány verseny
2011.04.13. 23:07
Taskó Rallye Team
A farsangi időszak kezdetével (a sok fanatikus rallyongó :) és a kipufogók füstje által megcsapott pilóták és navigátorok nagy örömére) elkezdtek döngicsélni, felbőgni a rali gépcsodák. Ezen felbuzdulva kerestük meg a Szemere-Kány verseny előtt és azt követően a szuhogyi rallye sportélet (Taskó Rallye Team) képviselőit, Taskó Attilát és Takács Csabát…
Csaba! Így az évi első futam előtt mit vársz ettől a versenytől?
- Úgy gondolom, az egyik és talán legfontosabb számunkra, hogy balesetmentesen és épségben tudjuk abszolválni mind a 4 gyorsaságit. Persze sokat számít a helyezés is! :) De a fő hangsúlyt inkább a biztonságos autózásra fektetjük, mert nem szeretnénk már év elején „eldobni a vasat”.
Ettől függetlenül vannak harci sérülések az autón. Gondolom, nem a parkolóban karcolták össze a huligánok? :)
- Nem! Azokat a sérüléseket „csatákban” (Kánó, Salgótarján, Szőlősardó) szereztük, de ezek hozzátartoznak a versenyzéshez.
Attila! Ha már szóba került a múlt, mióta űzitek ezt a sportot?
- A fanatikus rallye szeretet 2004 nyarán szülte meg azt a lehetőséget, hogy a versenyeket ne csak a pálya széléről, hanem már egy széria Lada szélvédőjén keresztül szemléljük. :) Az idők múlásával és a technikai „kifinomultabbá” (vaddisznóvá) tételével aztán átálltunk a murvás versenyekről az aszfaltos futamokra.
Ha jól számolom, akkor 7 éve annak, hogy a kormány mögé ülsz be… Azért az itinert is kézbe veszed olykor?
- Az öcsém, Gábor navigált nekem a kezdetektől 2008-ig, amikor az egyik salgótarjáni versenyen a semmiből a kocsi elé lépett egy híd :) melyet sajnos már nem tudtam elkerülni… Nos, az öcskös akkor adta át helyét Csabinak, aki addig „mindenes” szerepet töltött be a csapatban, de már voltak közös próbálkozásaink is. (2007 végén - a változatosság kedvéért ismét - Salgótarjánban ő navigált, mikor otthagytuk egy árokban az előző Ladámat. Szó szerint dobókockáztunk.) De hogy kérdésedre is válaszoljak, nem, nem szívesen adom ki kezemből a kormányt még tesztelések alkalmával sem. Az igazság az, hogy félek a J1-ben. :D
Az elhangzottak alapján izgalmakban volt részetek bőven, s a tűzkeresztségen is átestetek már. Eredményeitek mennyire tükrözik a felkészültségeteket?
- Nem csak felkészültség kérdése egy versenyen való dobogós helyezés elérése. A pályabejárásokat igyekszünk versenykiírást követően megejteni, hogy a felírt itiner többszöri áttanulmányozásával minél jobban sikerüljön memorizálni a szakaszokat. Az igazi hangsúly a piszkos anyagiakon van – sajnos! Puskás Öcsibá’ aranyköpése a „kis pénz, kis foci” elv a rallye-ban is érvényesül.
Köszönöm szépen a riportot Csaba és Attila, aztán kívánok nektek gumicsikorgós, kellemes versenyt Szemerére! S ha nem tolakodom, akkor versenyt követően is felkeresném Zsiguli istállótokat…
-oo-
Ahogyan ígértem, egy kis beszámolót közvetítenék a kedves olvasóknak az első versenyről… Srácok! Hogyan érzitek magatokat és milyennek láttátok a (szó szerint) határmezsgyén autózást?
Attila: - A 4 gyorsasági viszontagságait követően elégedett vagyok! Az első gyorsasági kezdődött azzal, hogy eltört a bal hátsó lengéscsillapítónk, s a szakasz végére a sok hullámzástól enyhe tengeribetegséget kaptam. :) Aztán majdnem Kassán kötöttünk ki, mert visszaforogtunk egy elágazásban, s ha Csabi nem mondja a helyes irányt, akkor simán Szlovákia felé haladtam volna tovább. :)
Csaba: - Az igazság az, hogy Attila megéhezett egy Deli-csokira, azért akart átruccanni a határon. :) De disszidálásról szó sem volt! A második gyorson a cél előtti visszafordítóban picit levágtuk a kanyart, s többet haladtunk füvön, mint aszfalton… Aztán kilinccsel előre beérkeztünk a célba, a közönség nagy örömére.
Attila: - A harmadik gyorson szűkre hagytam a féktávot, így két gumi lassítót is sikerült áthelyeznünk, melynek következtében a futómű picit elment… A negyedik gyorsot pedig ezzel a terpesztett kerekekkel kellett lezavarni, de sikerült.
Csaba: - A 13 induló „H”-s Ladából 6. helyen értünk célba, s a megpróbáltatások ellenére elégedett vagyok én is a helyezéssel. S itt szeretném megköszönni mindazon személyeknek, akik nélkül nem gurulhattunk volna rajthoz ezen a versenyen:
- Tip.Top Autósiskola
- Dús & Bandi
- Ablak Sarok Bt.
- Boros Oszi Autósboltja
- Gál Gergő Service
- Eliza-Műköröm
- Szabi-viszi
- Szintai Gumiszervíz
- s végül, de nem utolsósorban a Takács Bence-Kapás Attila párosnak, akik kisegítettek minket lengéscsillapítóval.
Mikor láthatjuk ismét versenyen a fehér Zsigulit?
Attila: - Nos, most ismét egy kis pihenőt kényszerülünk tartani a már vázolt piszkos anyagiak és egyéb szabadidős elfoglaltságaink végett, de tervezünk a 2010. évi bükki verseny mintájára a közeljövőben olyan versenyen történő rajthoz állást, ahol zenész barátunk, Jamie Winchester színesíti majd a csapat létszámát, de most erről még korai lenne beszélnem… :)
|